تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

اگر و تنها اگر راهش را بدانید، تعمیرات ساده ترین کار دنیا میشود.


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آیا مطالب این سایت توانست مشکل شما را حل کند؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 7
  • بازدید کل : 18364

نگاهی کامل بر |SAMSUNG GALAXY A30 2019|


نگاهی کامل بر |SAMSUNG GALAXY A30 2019|

عرضه

معرفی 2019، فوریه
وضعیت موجود. عرضه شده در مارس 2019

نمایشگر

نوع Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.4 اینچ (~85.1% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل، 19.5:9 (~403 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

بدنه

ابعاد 158.5 در 74.5 در 7.7 میلی‌متر
وزن 165 گرم
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید 9.0 (پای)
تراشه Exynos 7904 Octa (چهارده نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 260 Gold و شش هسته 1.6 گیگاهرتز Kryo 260 Gold)
پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 512 گیگابایت (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی 64 گیگابایت، 4 گیگابایت رم یا 32 گیگابایت، 3 گیگابایت رم

دوربین

اصلی دوربین دوگانه: 16 مگاپیکسل (فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.7) و 5 مگاپیکسل (f/2.2)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
ویدیو 1080p@30fps
سلفی 16 مگاپیکسل، f/2.0

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
  - لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما
  شارژ سریع 15 واتی

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم بله
بلوتوث بله
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS
USB 2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، قرمز، آبی

مزایا

  • صفحه نمایش امولد
  • شارژدهی عالی
  • عملکرد مناسب دوربین
  • رابط کاربری ONE UI
  • صفحه نمایش امولد
  • شارژدهی عالی
  • عملکرد مناسب دوربین
  • رابط کاربری ONE UI
معایب
  • در دسترس نبودن سنسور اثر انگشت
  • عملکرد سخت افزاری می توانست بهتر باشد
  • جاذب لک و اثر انگشت

طراحی

همان طور که در نقد و بررسی گلکسی ام 20 نیز گفته شد، سامسونگ تحولی در طراحی گوشی های میان رده خود انجام داده است؛ چراکه برای اولین در میان گوشی های ساخت سامسونگ، شاهد بریدگی و استفاده از 3D Glasstic هستیم. گلکسی A30 مشابه گلکسی A50 از جنس پلاستیک پلی کربنات ساخته شده است که کیفیت مرغوبی داشته و ظاهری شبه شیشه ای دارد. در این گوشی بر خلاف سری ام، بریدگی از نوع U شکل بوده و ظاهر زیبایی به این گوشی بخشیده است.

حاشیه های کناری گلکسی A30 بسیار باریک شده و فقط کمی حاشیه در قسمت پایینی دیده می شود، با این حال صفحه نمایش بزرگ 6.4 اینچی در ابعاد مناسب 7.6*74.7*158.5 میلی متری گنجانده شده و توانسته است 84.9% نسبت مساحت کل گوشی را به خود اختصاص دهد. همچنین این گوشی علاوه بر داشتن باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی و ابعاد بزرگ، وزن 165 گرمی دارد که برای گوشی در این ابعاد، بسیار سبک می باشد که دلیل وزن کم آن استفاده از پلاستیک در جنس بدنه این گوشی می باشد.

در سمت راست این گوشی کلید های فیزیکی کنترل صدا و پاور تعبیه شده اند و سمت دیگر میزبان درگاه سیم کارت و مموری می باشد. در بخش پایینی جک 3.5 میلی متری هدفون و اسپیکر تک کاناله به همراه درگاه تایپ سی به چشم می خورد. نا گفته نماند حجم صدای این اسپیکر در حد مناسبی می باشد.

بر روی پنل پشتی گلکسی A30 ، دوربین دوگانه دیده می شود که با فلاش ال ای دی همراه شده است. همچنین حسگر اثر انگشت نیز روی این پنل تعبیه شده است. در مورد محل جاگیری این سنسور باید بگوییم کمی بالاتر از حد نرمال قرار دارد و انگشت به سختی روی آن قرار می گیرد که ترجیح می دادیم کمی پایین تر تعبیه شود.

صفحه نمایش

صفحه نمایش استفاده شده در گلکسی A30 از نوع AMOLED می باشد. این پنل ها چندین سال است برای گوشی های سامسونگ استفاده می شود و کیفیت آن ها برای همه واضح است. برای گلکسی A30 نیز از این نوع پنل با رزولوشن 1080*2340 در نسبت تصویر 19.5:9 در نظر گرفته شده است. استفاده از پنل AMOLED در این گوشی یک مزیت حساب شده و در مقایسه با نمایشگر استفاده شده در سایر گوشی ها، صفحه نمایش این گوشی رنگ ها را شاداب و کنتراست خوبی به تصاویر می بخشد و نگاه به آن حس خوبی به کاربر القا می کند.

نمایشگر بکار رفته در گلکسی A30 ، یکی از روشن ترین امولد های بکار رفته در گوشی های میان رده سامسونگ می باشد؛ بنابراین هیچ مشکلی از بابت خوانایی آن در محیط های پر نور وجود نخواهد داشت. همچنین به لطف استفاده از پنل امولد (که در هنگام نمایش رنگ مشکی، پیکسل ها خاموش می باشند) سامسونگ ویژگی مفید Always On Display را برای این دستگاه در نظر گرفته است که اطلاعاتی از جمله تاریخ، ساعت، نوتیفیکیشن ها و امکاناتی چون کنترل موزیک را در اختیار می گذارد.

زاویه دید نمایشگر گلکسی ای 30 هم در سطح بسیار خوبی قرار می گیرد؛ به طوری که اگر از زوایای مختلف به آن نگاه کنید، رنگ های آن تغییر چندانی نخواهد کرد. حداکثر نور نمایشگر نیز بسیار خوب ارزیابی می شود و از این گوشی می توان به راحتی در محیط های روشن استفاده کرد. این نمایشگر از ویژگی فیلتر نور آبی نیز پشتیبانی می کند که باعث راحتی استفاده از گلکسی A30 در محیط های کم نور می شود.

دوربین

گلکسی A30 دارای دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با گشودگی (f/1.7) و دوربین فوق عریض سنسور 5 مگاپیکسلی می باشد. لازم است بدانید که سنسور دوربین فوق عریض، فاقد فوکوس خودکار بوده و دارای فوکوس ثابت است؛ بدین معنی که شما نمی توانید روی یک نقطه از صحنه فوکوس کنید و پس زمینه ای محو تر داشته باشید. در واقع در تصاویر ثبت شده با این دوربین، تمام نقاط صحنه در فوکوس هستند که با توجه به ماهیت دوربینی با لنز عریض، نباید آن را نکته ای منفی به شمار بیاوریم.

رابط کاربری دوربین در One Ui سامسونگ، تغییرات اساسی از نظر طراحی به خود دیده است، با این حال روش های استفاده از آن، تقریبا مشابه گذشته می باشد. همچنان با سوایپ کردن به سمت راست و چپ، می توان بین حالت های مختلف جابه جا شد و در رابط کاربری جدید، حالت فیلم برداری نیز به عنوان حالتی جداگانه روی نوار بالایی دکمه شاتر قرار داده شده است. سوایپ به سمت بالا و پایین نیز جا به جایی بین دوربین سلفی و دوربین پشتی را در اختیار می گذارد و همانند گذشته، عکاسی پرتره با نام لایو فوکوس در این گوشی شناخته می شود که امکان تغییر میزان بلور شدن پس زمینه را قبل و بعد از ثبت تصویر در اختیار می گذارد. از دیگر حالت های دوربین هم می توان به پرو، پاناروما و … اشاره کرد.

همچنین این گوشی همانند گلکسی نوت 9 از قابلیت scene optimizer بهره می گیرد که امکان تشخیص صحنه را به کمک هوش مصنوعی در اختیار می گذارد و با روشن کردن آن بهترین تنظیمات برای عکاسی از آن صحنه را نجام می دهد. در تست های انجام شده، در حالت روشن بودن این قابلیت برای اشیاء شناخته شده توسط هوش مصنوعی، کمی رنگ ها را اشباع تر و میزان سفیدی را بیشتر می کند.

عکس های گرفته شده با دوربین گلکسی A30 از جزئیات مناسبی برخوردار هستند و رنج داینامیکی تصاویر نیز در حد خوبی قرار دارد. همچنین تصاویر ثبت شده با دوربین عریض نیز در محیط هایی با نور کافی، از کیفیتی مشابه دوربین اصلی بهره می برد، با این تفاوت که میزان جزئیات به دلیل رزولوشن پایین سنسور، کمتر بوده و نویز زیادی در تصاویر مشاهده می شود. همچنین عکس های پرتره ثبت شده نیز از جزئیات مناسبی برخوردار بودند و فقط در برخی موارد در تشخیص لبه های سوژه به درستی عمل نمی کرد.

در مورد عکاسی در شب نمی توان حساب زیادی روی میان رده ها کرد ولی گلکسی A30 عملکرد مناسبی از خود نشان داد و تصاویر گرفته شده در شب نیز از جزئیات مناسبی برخوردار بودند و نویز تصاویر نیز قابل قبول بود.

دوربین سلفی گلکسی A30 از سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.0 تشکیل شده است. عملکرد این دوربین در شرایط نوری کافی، مناسب بود؛ عکس ها از جزئیات خوبی برخوردار بودند و HDR عملکرد مناسبی از خود نشان داد و در بهبود رنج داینامیکی تصاویر کمک می کند. دوربین سلفی این گوشی نیز قابلیت ثبت تصاویر پرتره دارد و لی به دلیل نداشتن سنسور تشخیص عمق، پرتره کردن تصاویر کاملا بر عهده نرم افزار بوده و نمی توان انتظار خیلی بالایی داشت.

سخت افزار

اکثر مشخصات گلکسی A30 مشابه گلکسی ای 50 می باشد ولی در مورد سخت افزار کمی ضعیف تر بوده و مشخصاتی شبیه به ام 20 دارد. سخت افزار این گوشی از چیپ Exynos 7904 و پردازنده گرافیکی Mali G71 MP2 تشکیل شده است و این گوشی در دونسخه 32/3 و 64/4 روانه بازار شده است که هر دو نسخه قابلیت افزایش ظرفیت حافظه از درگاه مموری را دارند. همچنین لازم به ذکر است نسخه تست شده توسط ما رم 4 گیگابایتی داشت.

تراشه Exynos 7904 استفاده شده در این گوشی با لیتوگرافی 14 نانومتری ساخته شده و از دو از هسته قدرتمند Cortex-A73 و شش هسته کم مصرف Cortex-A53 تشکیل شده است که بسیار بهینه طراحی شده است؛ با این حال انتظار مجهز شدن این گوشی به سخت افزار قدرتمند تری بودیم چراکه در رقیب هایی مثل Redmi Note 7 pro شاهد استفاده از تراشه اسنپدراگون 675 و پردازنده گرافیکی Adreno 612 هستیم که عملکرد بهتری نسبت به چیپ استفاده شده در گلکسی A30 دارد.

کارایی این سخت افزار بنابر بنچمارک های گرفته شده و تست های انجام شده، در حد متوسط ارزیابی می شود. این گوشی برای کار های روزمره و نمیه سنگین مثل گشت و گذار در رابط کاربری و جا به جایی بین اپلیکیشن های مختلف مناسب بوده و همچنین بازی های سنگین مثل PUBG را می تواند در تنظیمات متوسط اجرا نماید ولی اگر خواهان بازی کردن گیم های سنگین با حداکثر تنظیمات گرافیک هستید، این گوشی مناسب نخواهد بود.

تراشه استفاده شده در گلکسی A30 بسیار بهینه طراحی شده است و به دلیل هماهنگ بودن با نرم افزار، عملکرد روان و بدون لگ در اختیار کاربر قرار می دهد ولی در برخی موارد شاهد کندی بودیم که امیدواریم در بروز رسانی های نرم افزاری این مشکلات نیز بر طرف شوند. همچنین یکی از نکات مثبت این گوشی داغ نکردن بیش از حد بود که حتی در اجرای بازی ها و عکاسی فقط شاهد افزایش دمای گوشی بودیم و خبری از داغ کردن نبود.

نرم افزار

خوشبختانه گلکسی A30 از از جدید ترین رابط کاربری سامسونگ با نام One Ui استفاده می کنند که بر پایه اندروید 9 توسعه داده شده و از نظر بیشتر منتقدان، در حال حاضر بهترین رابط کاربری اندروید و نزدیک ترین رقیب به اندروید خالص می باشد. به گفته سامسونگ، رابط کاربری جدید، باعث تعامل بهتر کاربر با گوشی خواهد شد و به وسیله آن، استفاده از گوشی با یک دست، آسان تر خواهد بود. One Ui از نظر طراحی هم، تغییرات اساسی به خود دیده و تمام المان های آن به صورت گرد می باشد که برای هماهنگی بیشتر با گوشه های گرد نمایشگر گوشی های امروزی می باشد و گذشته از این موارد، در رابط جدید، کلیدها و گزینه‌های مختلف به نیمه‌ی پایین نمایشگر نزدیک‌ تر شده‌ اند تا بدین‌ ترتیب، راحت‌ تر بتوان به آن‌ها دسترسی داشت.

با این حال، One Ui شاید قدم های بزرگی در راه استفاده آسان با یک دست برداشته باشد؛ اما این مسیر در حال حاضر به طور کال پیموده نشده است؛ چرا که برخی از قسمت های رابط کاربری مانند فولدر ها از قانون استفاده با یک دست پشتیبانی نمی کنند و همچنان چینش بزرگی دارند.

آیکون های رابط کاربری جدید سامسونگ، کاملا از نو طراحی شده اند و کمی گرد تر از گذشته می باشند، با این حال ممکن است ظاهر آن خوشایند برخی افراد نباشد که البته از قسمت Galaxy Themes می توان شکل و شمایل دلخواه دیگری را برای آن ها در نظر گرفت. گذشته از این مورد، این رابط کاربری، همچنان بسیار قابل شخصی سازی بوده و از نوع ساعت صفحه قفل گرفته تا نوع فونت و … را می توان در آن تغییر داد.

گلکسی A30 فاقد چراغ اعلان می باشد ولی به دلیل استفاده این گوشی از پنل امولد از قابلیت Always On Display نیز پشتیبانی می کند. بخش Always On نیز بهبود هایی به خود دیده و اکنون می توان میزان روشنایی آن را به هر دو صورت دستی و خودکار تنظیم کرد و همچنین می توان تعیین کرد که این ویژگی با ضربه زدن روی نمایشگر، فعال شود و به طور مداوم فعال نباشد. این تغییرات شاید در ابتدا کوچک به نظر بیایند؛ اما مطمئنا تاثیر مثبتی در مصرف بهینه تر باتری خواهند داشت.

علاوه بر قابلیت های گفته شده، سامسونگ در رابط کاربری جدید بهینه سازی های زیادی انجام داده است که در کنار پردازنده نه چندان قدرمتد عملکرد سریع و روان در اختیار کاربر قرار می دهد.

باتری

گلکسی A30 به باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که برای میان رده رقم بالایی به شمار می رود؛ چراکه میان رده ها به دلیل استفاده از پردازنده ضعیف تر نسبت به پرچمداران عموما مصرف کمتری نیز دارد. گلکسی A30 با داشتن صفحه نمایش پر مصرف امولد در کنار پردازنده بهینه می تواند در استفاده نمیه سنگین یک روز کامل کاربر را یاری کند. همچنین این گوشی از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می کند که می تواند در مدت 1 ساعت حدود 70 درصد ظرفیت باتری را پر کند. شایان ذکر است در تست های مختلف انجام شده انجام شده، این گوشی توانست حدود 16 ساعت شارژدهی کند که بسیار عالی ارزیابی می شود.

  انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 64

مطالب تصادفی

  • نمونه سوالات فنی و حرفه ای تعمیرات موبایل در قالب فایل PDF با بهترین کیفیت
  • در آن واحد تمامی کد های مخفی را داشته باش
  • در عرض چند دقیقه FRP کل دیوایس های سامسونگ را باز کن!
  • به روز ترین پکیج کامل آنلاک گوشی های سامسونگ بدون حذف هیچگونه اطلاعات
  • نگاهی کامل بر |IPHONE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE SE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3G|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3GS|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 4|

فاصله از فکر تا عمل،تنها نادیده گرفتن ترس است.